ЕднаквиСигурно си мислите, че народите са като личностите, уникални по своему.
Аз лично не виждам уникалност в хората. Всички са толкова еднакви, че и народите няма как да са различни.
Предполагам, че различните нужди са развили различни умения (и култура, където я има), така, че многото личности да уцелеят като един народ.
В Африка, Господ дал достатъчно.
Толкова достатъчно, че да развият не умения, а мързел.
И ако приемем мързела като отрицателна черта, спокойно можем да кажем, че в Африка Бог е ВИНОВЕН за него.

Напоследък се заглеждам и замислям върху живота на черните в ЮАР.
Толкова много приличат на нас Българите!

Слушам ги като си говорят.
Кажат няколко техни си думички и „help me“, още няколко думички и „sorry“.
О, тази думичка „SORRY“ много я уважават.
Каквато и глупост да направи черният юарец, щом каже „sorry“ всичко се оправя… от белия.
Белият приема „сорито“ на черния като… като… допълнителна работа и гарантирана загуба, НО като задължителна прошка, на първо място.
Думичката „сори“ винаги е предхождана от африканското „Еш-ш…!“, което преведено на Български значи „Еш-ш…!“ само че като виновно удивление, от вече безвъзвратно извършена глупост.
Цялото възклицание е така:
„Esh, boss… sorry.“

След няколко дни работа с черните събратя, белият добива много развито чувство за съчувствие и търпение. Заедно с това, способността му да прощава така се изостря, че не му трябва нито Библия, нито църква, за да се научи на умението да прощава.
Черният е най-добрият учител на белия.
Само черният може да заведе белия човек при Бог.

Какво общо има това с България?

К’ъв е тоя въпрос?
Първо, възклицанието „Еш“ е едно от най-първите Български възклицания.
„Еш, пак ме излъгаха…“, „Еш па тоя!“, „Еш, от къде го изкара това бе?“
Последното най-често го ползваме когато сме в общение с факири или политици.
Еш-ш, от къде го изкара тоя заек, бе!?
Еш-ш, от къде го изкара това обещание, бе!?
Еш-ш, от къде ги изкара всички тия гласували за теб, БЕ!?
Еш, тоя ни баламосва и то бая.

„Бая“ също е думичка ползвана в ЮАР и преведена на Български значи „БАЯ“ (ама БАЯ).
Приличаме си ние.
Бая си приличаме.

Ето юарците си избраха Зума за президент, и ние ще си го изберем за лидер.
Опс (това не е българско възклицание), нашият не се казва Зума, ама и той като него е без образование. Може и да няма три жени, ама са го виждали с повече… Поне така клюкарстват де.
Ама то чалга без жени не върви.

Сигурен съм че и нашият като Зума възклицава – „Еш, опуснах маркуча, не мога да надуя обещанията…“
Първото нещо дето Зума го обеща, беше първото нещо на нашия Зума – да спре корупцията.
И като човек за пример, Зума започна от себе си.
Влезе в съда за корупция, и доказа, че парите дето са му ги дали, не са били за него (или нещо подобно).
После обеща да се справи с престъпността.
Ама не със стрелби от гюме.
(Няма к’во да се разпределя вече. Всичко е разпределено)
Директно! Слиза престъпника от джипа пред парламента и си тръгва с камионетката.
Сутрин пред парламента има джипове, а вечер камионетки.

Зума не е бил генерал, обаче.
Ама много хубаво танцува на митинги.
Нашият Зума трябва и той да се научи да танцува.
Ама не върху масата, и не гюбеци.

По какво друго си приличаме с африканците, освен по възклицанията, чуждите думички в родната реч и Зума?
Приличаме си по народа (от „личности“).
Африканският народ може да е много беден, ама излиза по гезмето с нови дрехи.
Белият африканер може да е много богат, ама излиза по джапанки и къси гащи.
Белият африканер не знае как да показва своята ЛИЧНОСТ.
Той говори кухненски хонландски, пие мампур (ракия), слуша стара африканерска музика, вози се на пикап (баки), а поршето го ползва само когато иска да се изкефи (събота или неделя) без да го гледат комшиите.
Докато съседът чуе ръмженето на дзвера, той вече е изфучал към магистралата без номера, и само най-модерните камери, могат да го снимат как самодоволно се усмихва зад волана.
Вечер се прибира, олекнал с някоя и друга хилядарка, и сутрин излиза пак с бакито.
Белият африканер е глупав.
Той даже и не гласува.

Черните са по-умни.
Те са като нас Българите.
Стоят на пейката пред бараката (или блока) и възклицават:
„Еш… тия много се изложиха!“
„Еш… пак ли бе!?“
„Еш… прецакаха ни?“

Понякога се питам, защо сме се родили бели?

(очаквайте продължение)

Поръчай книгата Труден Бог
предишна писаницаНова ТВ означена като ОПАСНА от FireFox
следваща писаницаВашият ИЗБОР
Труден
Роден: да, в Белене (Плевенско) | Местожителство: Зорница (Смолянско) | Възраст: зряла | Женен: щастливо за Анелия Енчева | Деца: Денислав и Надежда | Тъмно минало: комсомолски секретар, две сбивания | Светло бъдеще: закъснява
Запиши се за отговори
Уведоми ме за
guest
10 коментара
най-стари
най-нови най-гласувани
Мнения в полето
Виж всички коментари
Ivaylo Bakalski
01.07.2009 20:20

Много е интересно, чакаме продължение

Цар Кару І
24.12.2009 17:00

Ще има ли продължение относно паралелите в тъпандурщината© на първосигналносистемния© българин и ЮАРската чернилка?

<>
🙂 Българския тъпандур© не гласува защото е „независим“ – знае, че нищо не зависи от него.:)
А и счита мързела за добродетел. Защото да се прави „нищо“ съвсем не е лесна работа.
http://karutzar.blogspot.com/2007/10/blog-post.html
<>
По мое скромно мнение средностатистичния електоратен българин е по-мързелив от африканските чернилки в пъти.

Цар Кару І
Отговор на  Truden
29.12.2009 10:29

Имах приятел от ЮАР – Шон Менделез – младо момче, на 15 годишна възраст със собствен бизнес. След преврата на чернилката Мандела всичко отива по дяволите, и той емигрира в Англия, където се запознава с финка и се жени. Помогнах му да се „аклиматизира“ във Финландия и станахме приятели (въпреки голямата разлика във възраста ни). Изгуби се по света това момче – загубихме връзка.
Та, това, което знам за ЮАР е от него. И то не е малко. За чернилките Дарвин е абсолютно прав – произлезнали са от маймуните. А маймуните са произлезнали от човека.

Цар Кару І
Отговор на  Truden
29.12.2009 11:07

Така де – маймуните нямат чувство за собственост (с изключение на самците към самките) и си „взимат“ всичко от което се нуждаят, и каквото докопат. Термина „Творчество“ при тях губи смисъл (едно-две изключения – и то в областта на изкуството – Мустафа Ибрахим). Не са ХОРа, а животни. И в това няма нищо лошо. Лошото се състои в техните претенции да бъдат третирани като ХОРа. На което те нямат право.

Цар Кару І
29.12.2009 12:08

Започнем ли да разискваме какво отделя Човек (наследник на ХОР) от животните днес не би ми останало време за работа. Но (набързо) като аргумент бих дал „разликата“ между тях. Човек е „господар“ на животните. И се грижи за тях. Което не го прави Бог, нито животните лоши. „Лошото“ е обратна страна на „Доброто“ и е негова равностойност. Когато говорим за еволюция (обратната страна на инволюцията) няма разлика между животински и човешки тела, нации, раси, видове – да не ги изброявам подробно. Това, което прави Човека Човек е и което го различава от Животното. За дивите животни робството не съществува, а… Прочети нататък »

Цар Кару І
Отговор на  Truden
29.12.2009 18:01

Абсолютно съгласен! Само дето аз вместо Човеци употребявам думата Люде.Всичко е Бог. Ние ХОРата сме клетки от неговото тяло. Людете (животни в човешки тела – „сбъркани“ линейни инкарнации), животинския, минералния, и растителните светове са само средство и инструменти на Бог (но не и негови неотделими клетки от тялото му).Всичко е Божие творение и Негово намерение. ХОРата в това Човечество са малко над 1% – до 2% макс. Човечеството излиза от четвърти астро дом и навлиза в Петия. А „символа“ на Петия Дом е Любов. Тази Любов за която Кришнамурти говори през целият си живот/инкарнация.Имам приятел от Кения (Джони) – като… Прочети нататък »